AKTIVITI AKU

Monday, February 20, 2012

Zamir menyambut Maulidur Rasul

Jumaat 10 February 2012..school zamir membuat majlis Maulidur Rasul..soo mummy dia pun terpaksa aa mengambil cuti sbb nak menyiapkan mamat ni..maklum laa nak kena pujuk pakai baju melayu dan songkok ker school sbb dia tau hanya pakai pakaian uniform dia ajer..

malam tu lagi aku dah sibuk dah,, merepair baju melayu dia yang labuh tu, samping dia yang ketat tu dan songkok dia yang dalam kotak..perghhh busy sungguh kan..menjahit apa semua skill aku laa keluar..khas tuk anak lelaki aku supaya ensem dan bergaya dan bersemangat nak menyambut maulidur rasul ni..aku nak dia tau.

so pagi tu aku dah siap nak hantar dia ker school yang jarak nye sangat laa jauh berbatu-batu..ikut batu tar memang laa juah berjuta-juta nak kira kalau ikutkan ukuran hanya laa sekankang adik dina bean ajer hahahhaa..

kasik korang teleng kepala laa sikit excercise..supaya korang tak tertido

 tu dia..airil zamir berdiri sebelah aweks tu..tangan digengam rapi tak lepas setiap acara..mengikut perintah betul

closed up...


sedutan sedikit dari wikipedia...
Maulidur Rasul (Arab: kelahiran Rasul) adalah hari bersejarah keputeraan Nabi Muhammad. Hari ini jatuh pada hari ke-12 bulan Rabiul Awal sempena kelahiran Nabi yang jatuh pada pada Isnin (Dari hadith riwayat Muslim, 8/25), 12 Rabiul Awal Tahun Gajah bersamaan dengan 23 April 571. Baginda adalah nabi terakhir yang diutus oleh Allah Subhanahu Wataala. Tapak kelahiran baginda pula kini mempunyai satu bangunan kecil yang dikenali sebagai Maulid Nabi.

No comments: