AKTIVITI AKU

Wednesday, February 15, 2012

aku yang bengong

aku bengong sbb skang tengah memikirkan macam mana aritu aku terterror sesangat sampai leh tukar text dalam blog ni nye font..tapi skang dah tak reti..sungguh banggang betui apa yang aku dah bedal tima makan ni..ish ish ish..

adakah aku pun kena buat "Cuci darah" supaya aku akan ingat segala kejadian yang telah berlaku ini?? tapi takpe laa janji leh baca..kita teruskan ajer sbb kepala aku dah nak pecah memikirkan kat mana aku letak cara aku tukar font dia..

soo banyak gak ceerita yang aku belum habis bercerita kan maklum laa aku wanita urat dawai besi sentiasa sibuk di tempat kerja, rumah dan shopping complex...aku sebagai pemegang status handalan yang paling power lagi beraura yer laa bertitlekan isteri, pekerja, ibu, kekasih (kekasih AllaH insyAllah), kakak, adik, anak dan sbagainya hehehhe penuh dedikasi untuk memenuhi kehendaki setiap orang..InsyAllah akan beri yang terbaik..

sekarang ni mission impossible aku ialah nak mencarik kerja baru..kenapa aku nak berhenti kerja dgn Microsoft?? ko ni bodoh laa zad, company besar tu, gaji oper pun bagus apasal ko bodoh sangat nak berhenti????..dan bermacam-macam lagi laa soklan berdas-das aku terima..tapi kenyataan nye korang tak tau kenapa aku bersemangat waja nak beralih arah...walaupun aku sedih nak tinggalkan company besar, gaji ehem..tapi terpaksa.."kerna terpaksa aku melangkah pergi, kerna terpaksa ku turut kata hati"..lalalalalla

sbb aku TERLAMPAU PENAT..penat korang tau tak penat tu apa??? aku setiap ari travel masuk hutan jem tu..setiap hari 2 or 3 jam..pergi dan balik...lepas tu aku balik rumah korang tau apa yang aku buat???????? aku bukan sampai umah ajer baring rehat2kan diri, manja2 kan diri, aku terus mandi, masak..YA MASAKKKKKKKK...lepas tu kemas2 umah apa yg patut,, layan anak2 sambil2..makan, lipat baju susun baju selit skit main ipad..pastu aku terbongkang...esok pagi bangun gosok baju gi kerja dan seterusnya...

kalau mesin laa kan aku rasa 2 tahun dah KO dah..sbb bole kira laa kipas angin kat umah aku dh rosak, aircond aku dah kena service, kereta dah kena major service, ni kan pulak badan aku ni..nak guna lama lagi..kang badan dah tak best yang lelaki senang ajer.."u tak best laa yang sbb tu i carik lain" (ceta melayu banyak contoh)...nak MAMPOSSSS kau lelaki..kalau laki aku ckp mcm tu memang umur tak panjang laa dia tu aku sekeh, grip kepala smark down dan sebgaianya laaa...

so ini laa punca aku nak berhenti kerja..kawan doakan semoga aku dpt kerja yang dekat dengan rumah aku sbb bole laa aku hantar anak aku gi sekolah setiap pagi..hah ni pun aku nak ceta..anak aku tak nak gi sekolah bapak dia leh ckp "OK"..wah wah kalau kena aku mau kena membebel budak tu..apa kejadahnye tak nak gi sekolah jangan diajar time kecik2 memonteng yaa..tak bole pakai..kalau budak ckp tak nak gi sekolah cepat jer dia jwp takpe laa kasik can dia cuti arini...kalau aku ckp nak berhenti kerja..mula laa ckp hutang u banyak la, itu laa ini laa...

takpe..takpe INI JANJI AKU..AKU AKAN BERUSAHA MENCARIK KERJA LEBIH DEKAT DENGAN RUMAH AKU SUPAYA AKU TAK BERASA PENAT DAN BOLE MENGAWAL KEADAAN RUMAH...AMIN YA RABBALALLAMINNNNNN

No comments: