AKTIVITI AKU

Tuesday, February 21, 2012

aktiviti setiap bulan December..

actually ceta ni dah basi dah maklum benda ni berlaku setiap bulan 12 every year...apa aktiviti dia jeng jeng jeng cuba teka apa dia..kalau cuti2 sekolah ni selain melancong..FUN FAIR lerrrrrrrr apa lagi...ni laa aktiviti setiap hujunng tahun di Stadium Shah Alamm..mau bankrapp wooooooo jangan kata tokei kedai emas..tokei kedai jual bulu pun tak sure leh tanggung risiko ni ker tidak..giler giler..

ok nak masuk dia takde laa kena charge apa2 sbb lantak korang ler nak masuk ikut pintu mana depan belakang sisi semua ada..soo tak payah nak beratur berebut dan sebagai nye..tapi shah alam ni tips yang paling berguna kalau korang nak pergi tempat2 or event2 mcm ni korang kena pi time tengah2 bulan..memang nampak sangat org takde kuar..tapi time awal dan akhir bulan perghhh sesak bebbbbb...

soo aku pun pegi setiap minggu sekali tukar token RM50..pengsan ooooo abis korek segala tabung, lubang2 yang mana ada...1 TOKEN = RM2..soo setiap game berlainan harga..mcm ferris wheel tu dewasa 4 token, kanak-kanak 2 token, yang cawan kanak2 dan dewasa sama 2 token, yang train ada yang 2 token dan sebagai nye...aku dah lupa dah maklum laa aku bukan pekerja kat sana dik oiii akak salah seorang pelabur yang nak berjaya kat sana...adehhhh.

soo  bebudak ni anak2 aku ler baik yg umur 4 tahun dgn setahun lebih ni bukan reti takut or paham bahasa...semua benda dia nak naik..yang jadik mangsa aku ler..teringat aku dalam ferris wheel tu aku siap jerit (jerit ngada2) si bebudak ni bole ckp "mummy shuoottt diam"..eh eh eh budak ni suka ati aku ler nk jerit ker apa ker...ko leh suh mummy ko diam ampess...soo dalam fun fair semua kitaorg dah naik dan cuba KECUALI kerusi terbang, yang mcm roket tu naik pastu turun zasss ajer tu dan ni part aku paling suka..umah antu kak limah diaorg ckp a.k.a rumah hantu...aku nak sangat masuk umah tu tapi bebudak ni pandai lari..dia ckp tak mau tu umah antu kak limah (kak limah jugak yg famous)

hahaha apasal diaorg suka sebut hantu kak limah sbb tu favorite ceta diaorg..soo diaorg suka ceta tu cuma diaorg takut antu kak imah tu..soo asal diaorg notty ajer aku akan ckp antu kak imahh ooo antu kak imah..eemmm lari laa  mcm pelesit anak aku seko2...hehehhehe

so ada satu malam tu bole abis RM200 kat fun fair tu(nasib ni ada banker cover iaitu tokei beras a.k.a bapak aku atau lebih dikenali Nyi diaorg) bernapas aku..nak nangis aku dah laa every week gi..tu ajer dh RM50..tapi malam tu sbb dah last day diaorg nak closed for this year kena laa belasah semua benda nak naik uwaaaaaaa terduduk mummy and daddy dia....jom laa tengok ajer gambar yang mana ada..penat dah nak menulis...

 ni atas train..laju laa konon nye kan kan

 ni dalam ferris wheel tu...aku duduk dgn bebudak lelaki..bebudak pompuan en zam yang jaga dalam gondola sebelah..tengok zamir siap tengok bawah tu ampess..

bole tengok luar dioarg ni..weiii 

ni dalam aeroplane laa konon budak 2 ni ajer naik..aku tak berani.. 

time tengah laju... 

ni naik train lagi..yang ni aku tak naik sbb sebelum ni aku pernah naik tapi disebabkan kaki aku panjang tak sedap nak duduk..really kecik ehh bukan kerana keadaan badan aku yg besar.. 

yang ni aku naik dengan team gegirl pulak..hannah dgn dina bean

team boboy dengan en zam dia...

 en zam dengan adik dina bean...pilih cat ajer

ni budak 2 lelaki yang sangat berani..semua benda dia nak..kereta langgar2 pun diaorg nak naik jugak perghhh sekali kena langgar terdiam ajer...

disebabkan aku tak nak naik dah si maid mak aku kena temankan hannah..sorry laa nana mama ejad besar takut nak naik..takut patah riukk benda tu kang

ni dalam cawan..punya laa best aku mcm biasa ikut team gegirls

tu team boboy...

ok laa sekian sahaja wasalam

No comments: