AKTIVITI AKU

Friday, February 10, 2012

Percutian No 1 ke Port Dickson -24 -25 DEC 2011

ok bermula laa kisah...satu malam ehwahhh mcm ceritera dongeng ajer,..tapi ni bukan ya..ni cerita betul2 kejadian nya dan berlaku dalam family en Zam ni..yer laa dulu nye aku dok selalu ckp erdina dah 2 tahun tak pernah jejak kaki ker pasir pantai...diulangi TAK PERNAH tauuu..

soo tetiba tah kenapa, maybe ada duit lebih skit kot..si en zam telah mengplan satu cadangan (amikkau ayat aku) untuk bercuti ker beach..ok beach bukan pantai hahahaha so ini laa yang berlaku..

memula berlaku pada 24 Dec 2011 - 25 dec 2011 sabtu bertolak dalam kul 10am..sebelum tu aku dah call hotel kat PD banyak yg full tapi aku cakap kat en zam takpe gamble aje kita pi..kalau tak dpt gak bilik tido dlm keta ajer laaa..or balik umah laa bukan jauh mana pun setakat travel 2 jam tu everyday aku travel kan kan kan hehehehhe...

soo in the 1st trip ni ramai laa jugak pengikut2 antara nye en zam, aku, zamir, dina, mak ucu, kak dya dan maid kak linda (wah sakan kau)...so bertolak laa kami dari umah ikut jalan Sepang, no trafic jam dan perjalanan pun cuma sejam lebih ajer kot and save toll too...so 1st kami berhenti kat Corus Hotel sbb en zam nak kan pantai yang private dia tu konon nak berenang sampai dia nye island yang bentuk C tu..tapi mintak maaf bilik cuma ada satu so cancel..kemudian kami terus kan perjalanan sampai ker Hotel Selesa..Hotel JB owner..dah jiwa org johor otel pun carik owang jb nye gak hahaha dan sangat2 lucky sbb diaorg ada bilik..so dpt laa bilik 2 dan staff2 diaorg semua baik berlaka..

hotel dia memang selesa sama mcm nama dia..senang dan mudah nak ke pantai..takde nak turun2 tangga bagai...harga bilik yang di kenakan time tu ialah RM220 ajer with 2 breakfast..ok laa dari duduk apartment dapat apa bayar mahal ajer kan kan.. at least ni ada makan haahhaha..ok lepas check in letak beg semua kami pun keluar laa mencarik makanan..kedai yang diaorg syor kan Cowboy Palace..nasi kukus + ayam panggang ..tapi ayam dia kering, takde rasa rempah apa pun..rupanya diaorg tak marinate pun ayam tu..cehh padan laa..ok laa ceta dah panjang mari tengok gambar dulu

ni kat kedai makan Cowboy Palace

tengok..nampakkan org yang tak pernah gi pantai dgn org yang selalu gi pantai...ni abam sibuk nak tisu sbb kasut dia masuk pasir..amikkau anak dara aku pun sama..

ni ayam yang telah dipanggang perghh nampak sedap tapi kurengggg laa pada aku sbb ayam dia kering tak juicy..(teringat aku ayam kg kerinchi)

 
dekat kedai dia ada topi cowboy diaorg jual tak silap harga RM15 kot..tapi aku tak beli laa wat abis kan boreh ajer..bukan nak pakai pun...


as usual anak dara ni tak nak jalan sbb kasut dah kena pasir.so daddy dia laa kena dokong aku dah tak larat dah berat minah ni dah 15kg weiii...penat edennn


ni dalam bilik bersiap nak ker beach tapi warm up dulu..lompat2 atas katil..abisss laaa

 ok ni jalan disediakan nak ker pantai..


sampai kat pantai tengok budak jakun ni..test dulu pasir ni... 

 ni pembahagi jalan antara hotel dengan pantai.....girl with boys

bermula agenda bermain pasir

tak ingat orang dah baju pun tak sempat nak bukak dah basah dah 

 posed adik bean..
habis bahagian 1 percutian ker PD 


No comments: