AKTIVITI AKU

Tuesday, February 21, 2012

meriah dengan lauk pauk dari jiran tetangga

hah dengar tajuk ajer dah teruja, terkinja, terberuk kan kan..mana tak nye korang nak tau lauk2 yang aku dapat selalu nye bole cover aku nye makanan sampai 2 hari selalu nya..mak bapak aku pun suka duduk di kawan perumahan aku ni sampai mencarik lot mana nak jual..

bebaru ni ada lot kat row umah aku bank nak lelong tapi korang nak tau harga dia RM540k..giler kan kan aku yang beli kurang dari harga tu pun sesak nak membayar every month inikan pulak half million..kalau laa rumah bangalow takpe ni cuma teres 2 tingkat ajer..mak datok kauuuu kalau ya pun nak lelong agak2 ler...

so kejiranan aku ni kebanyakkan nye umur muda2 dan ramai yang housewife gitu..yang paling muda aku rasa dalm 30++ termasuk aku ya yang baru berumur 33 tu.. so jiran2 aku kebanyakkan umur dah 38 - 40++ laa..so aku masih dikategori adik pada diaorg dan kerana title itu aku sentiasa dilayan mcm adik hahahaha best giler...yang paling best makcik depan umah aku ni umur dah dlm lingkungan 50an laa anggap aku mcm anak dia..soo bole dikatakan everyday dia bagi lauk pauk hahaahha best kan kan kan (ckp korang jeles kan)...hahahhha

nak ceta pasal makanan yang diaorg ni hantar tak kira kekadang 1 hari aku leh dpt 4 jiran sekaligus..yang jiran kiri bagi, yang kanan bagi yang depan bagi..nasib belakang rumah aku petronas diaorg tak bagi kalau tidak sure aku heart attack demam malaria tapioka nanti...

soo disebabkan mcm ni memang seronok tapi satu jer masalah poning eden nak memikio apa nak pulangkan balik kat depan semuo ni...kan kan kan..tapi apa pun aku tetap balas jasa2 yang telah diberikan ni terima kasih tak terhingga kepada jiran2 tetangga aku...

soo korang ada rasa tak nak memindah ker kejiranan umah aku ni?? meh ler beli lot bawah umah aku..aku duduk atas..soo siapa yg duduk bawah dia ada dapur..sila laa masakkan sekali ya..takkan tak paham kot...hehehhehe

tu aku belum ceta waktu sabtu ahad petang apa aktiviti kitaorg..korng nak tau..kitaorg piknik sama ada depan rumah or belakang umah aku (yg macam ada kebun peninggalan tu) dibentangkan tikar, duduk bersila, masing2 bawak makanan dan makan bersama2 diwaktu petang gituuu..perghhh TERBAIKKKKKKKKKK....

soo itu ajer laa buat masa skang adiosss babehhhhh

No comments: