AKTIVITI AKU

Monday, October 3, 2011

mencarik-carik tadika sesuai untuk zamir

bukan senang rupanye nak mencarik tadika yang bersesuaian dengan kehendak kita ya..pening..so far aku baru survey 2 tempat soo ada 2 tempat lagi belum di survey.. antara nye

1. tadika 1 dekat Laman Glenmarie
1 year: RM1160
Monthly: RM210
depan rumah ajer

2. Tadika 2 dekat U2 TTDi Jaya
1 Year: RM800++
Monthly: RM180++
jauh dari rumah sedikit

3. Tadika 3 dekat U2 or bukit jelutong
1 year:
monthly:

4. Taska ABIM ttdi Jaya
1 year:
Monthly:

aku masih mengumpul maklumat lagi dimana nak aku hantar anak lelaki aku ni..yang no 1 tu sungguh mahal dia nye charge..mana laa aku nak mencekau beribu tuk bayar tu..tah laa..memang aku nak kan yang terbaik untuk anak aku..tapi aku perlu jugak pikir keadaan ekonomi aku masa skang..sampai bila aku bekerja dan sampai mana tahap aku bole survey??..

perbelanjaan kami memang tinggi kalahkan gaji..dengan maid lagi, rumah, kereta 2 biji, expenses nak pergi kerja..aduhaii...mana aku nak kurangkan perbelanjaan tak tau dah..serba serbi duduk di Shah Alam ni meningkat..dulu aku duduk puchong ok ajer..rileks ajer..tapi tu laa puchong kan ni shah alam...dulu aku ingat bole save laa duduk di shah alam  maklum laa melayu ramai..tapi disebaliknye..semua mahal..event nak hantar nursery pun mahal..siap OT dia charge RM10 sejam..giler ker hapa? bukan kita sengaja nak OT2 ni tapi dah tempat kerja kita yang tidak mengizinkan kita balik awak..dulu aku selalu wat tender jarang balik rumah takkan anak aku nak duduk dlm nursery tu sampai esok pagi?
pikir-pikir kan dan renung-renungkan laaa..aduhaiiiiiii

No comments: