AKTIVITI AKU

Tuesday, August 2, 2011

edisi meleleh sikit...

dah lama aku tak update blog kan kerana sibuk  laa bukan sibuk apa pun sibuk berlakon hehehe bukan berlakon betui ehhh tapi berlakon depan org2 yang aku ni banyak kerja tapi hakikatnye tak laa banyak mana dan bole manage..ni laa kalau dah kerja di tempat baru yang penuh dengan system ISO..soo kerja tak ler banyak mana..tak macam company sebelum2 ni semua carca marba..semua kita laa kena buat..

tempat baru untuk aku menkorek rezeki kali ni berada di tengah2 bandaraya Kuala Lumpur iaitu di KLCC tower 2...yup KLCC i'm back..dulu masa aku kerja di company IT pada 2005-6, aku ditugaskan duduk di KLCC Petronas ground level tower 1 banyak kenangan disitu..kemudian aku berhijrah ker company records..ya bukan recording artis ya tapi records management..dimana tempat menyimpan hal2 sulit kerajaan terutama notis-notis epf korang termasuk aku...selepas tu 2011 aku telah mendapat VSS dan berjaya menakluki company yang teragung megah..IT company balik semula

aku tak pernah nak sangka akan join this company..im so small..tapi itu laa org kata rezeki dan nasib semua adalah ketentuan Ilahi..Alhamdulillah dan bersyukur aku kepada Allah kerana masih memberi aku peluang untuk menkorek rezeki untuk anak2 dan keluarga. company apa korang nak tau

MICROSOFT MALAYSIA SDN BHD..hah percaya atau tidak..aku salah satu warga mereka sekarang..Alhamdulillah..Alhamdulillah ya ALLAH ya RABBI..syukkran

TRAVEL
bayangkan aku yang duduk di Shah Alam travel hari2 ker Kuala Lumpur..ramai org kata naik LRT laa..bukan aku tak nak babe..kalau aku naik LRT aku kena kuar rumah at least 6 or 6.30am yaa kemudian aku akan sampai office at 8am or before 8am bayangkan awal macam tu aku sampai kat opis untuk apa? sbb opis hour aku 9am till 6pm 5 working days..and then boss pun dah bgtau tak kisah masuk or not but make sure she know where i am...so aku akan kuar rumah dalam 7.30am ikut federal Highway or NPE highway.

road 1..
shah alam - tol batu 3 - federal highway - bangsar - lebuh mahameru - jln yap kwan seng - jln ampang - avenue K

road 2..
shah alam - glenmarie - Subang - NPE highway - bangsar -  lebuh mahameru - jln yap kwan seng - jln ampang - avenue K

PARKING
so disebabkan itu aku drive kereta sampai ke KLCC and parking plak..ni memang bermasalah skit dengan parking..kalau parking dalam KLCC 1st hour RM4.50 dan seterus nye..giler..so aku parking ker avenue K..murah skit 1st 1 hour RM3.50 and subsequence dalam RM1++ something laaa..tak hingat tapi selalu aku park kalau dari kul 9.30am sampai kul 6pm dalam RM13.50 mcm tu laa..ni pun giler kalau aku park hari2 mau pengsan maaa..soo sebelah avenue K ada parking lot per entry RM8..selalu penuh gak..sekali tah macam mana aku jalan sampai belakang avenue K nampak ada parking lot lagi per entry RM7 ajer..so now aku parking kat situ laaa...

FOOD
makan plak..aku selalu makan kat level 4th sana..bole tahan laa murah skit dari level 3 dia yg signature food court tu..tapi murah2 pun tak leh makan selalu mau sengkek aku nanti sbb aritu aku breakfast roti canai sekeping dan teh tarik korang teka berapa hinggit.....RM4.70 ok aku tak tau mana dia dpt charge tu..tapi sbb time tu aku dah lapo so aku makan jer..tengah ari aku kekadang makan mee kari set yg ada mee kari+dim sum goreng 4 ketul kecik+ air mata kucing =RM13.00++..aku jugak pernah makan kat avenue k nye food court that 1 not bad murah tapi panas dan berapa nak bersih skit laaa..dan selebih nya aku makan dengan bos aku dia yg belanja ajer..

No comments: