AKTIVITI AKU

Thursday, August 12, 2010

Ahad Pagi - Berkebun

pepagi aku dah dpt sms dan fb jiran aku kata berkebun pagi ni...en zam dah setting. yang aku ni tak tau apa2 ceta terkejut terus laa bangun..maklum laaa weekend bangun lambat skit...

breakfast pagi tu ada lauk2 malam tadik yg pot luck tu..mana yang tapau balik tu dipanaskan balik..

kaum adam menyangkul..maklumla nyangkul bola golf bole takkan cangkul tanah tak larat kot..tengok aa sampai 4 org tu operasi

ni pokok daun kunyit..hasil tanaman aku sendiri..tapi dia macam dah kering skit laaa..ampess
sebelah dia tu pulak anak pokok betik..bila dah besar skit nanti aku galehkan ker atas tanah lak yaaa. supaya dia bole growell kihkihkih


ni pokok limau purut aku yahooo dah ada penganti...yang dulu nye dah kering...harap2 dia tumbuh dengan jaya nye ok pokok..sila berbuah sekali...bagi sesiapa nak memasak bole ler memetik di kebun kami takpe..kami halalkan tapi jangan laa sampai mati yaaa...

ni hasil kebun di belakang rumah aku...ada pokok mata kucing, pokok rambutan, limau purut, limau nipis, serai, pokok inai dan macam2 lagi akan datang....jangan developer kacau tanah ni udah ler

1 comment:

Anonymous said...

limau purut saya macam ranting mati saje.Berbuah...no luck