AKTIVITI AKU

Tuesday, June 22, 2010

sakit Mata...tah apa kena tetiba mata blur sebelah

Salam Semua,

last month aku lupa nak update yg aku kena sakit mata..bukan sakit yg merah ker, biji ker..tidak ni sakit mata yg korang nampak macam aku tak sakit..walhalnye aku blur pandangan masa tu..soo akibat terlampau risau dengan mata aku ni sbb bawak keta pun tak bole nak aim jauh dekat, nak parking pun susah..end up atas nasihat kenkawan semua aku pun gagahkan diri ker klinik mata...sebenarnya member2 ckp bole buta tu yg aku bergegas pergi tu hehehehhehehe...

soo aku dh jumpa klinik mata kat Subang 15 ni..aku pun pergi laa..risau gak sbb tengok yg pergi semua org dh berumur, maybe ada kencing manis laa..Ish ish takkan aku kencing manis kot? NOOOO...lepas tu klinik ni dia ada buat pembedahan mata sekalli tu yg aku terserempak dengan uncle ni dh tampal mata dia sebelah lepas tu merayau-rayau kt lobi menakutkan aku jer ishhhhh...

soo 1st tu nurse panggil dia suh baca macam biasa nombor2 dan huruf2 yg dari besar ker kecil..aku no problem kalau mata belah kanan tapi bila tang mata kiri aku ckp kat dia aku tak nampak lansung..nurse tu dia suh cuba jugak baca sambil rileks..nak rileks macam mana..dah aku tak nampak...ishh minah ni kang aku ada kang...hehehehhehe

dok aku ckp tak nampak2 last2 doktor pun panggil masuk bilik dia..check punya check mengunakan bermacam-macam alatan dan mengambil bijik mata aku..soo ternampak laa 1 spot kat setiap mata..spot tu merah dan doktor kata tu bengkak..doktor kata org yang kena sakit macam aku tu 90% bole baik dengan sendiri 10% it will stick as it be...ohhh nooooooooo lepas tu aku tanya is it can make me blind? doktor tu gelak dia kata no laaa..tapi dia ckp he will arrange for another visit to check my retina..takut ada kebocoran..sebb org rabun akan pasti berlaku macam tu..and then kalau ada dia suggest to "laser" mata aku yg ada kebocoran tu..sbb kalau tak buat takut bocor lagi besar and aku rabun abis dan memerlukan pembedahan major which is cost about RM10K++...ooo shit lepas tu aku tanya kalau laser? its about Rm1k jer..

soo tunggu jer laa aku ncxt visit with him on july ni ok..tengok hopefully tak payah buat apa2 laa..kalau mau laser tak rabun lagi ok ler...hehehehhe


ni klinik dia...punya laa susah nak parking...
ni hasil dari pemeriksaan tu..doktor kata mata aku kering sangat soo dia bagi ubat mata, and kertas grid tu tuk tanda kat mana spot aku yg blur tu....

No comments: